Există o legătură între apariţia cheagurilor de sânge şi vaccinul AstraZeneca, arată un raport efectuat în Germania

0 100

Numărul persoanelor cărora le apar cheaguri de sânge pe creier după ce au primit vaccinul AstraZeneca a fost „statistic semnificativ mai mare” decât numărul mediu

al celor care suferă de această problemă în mod normal, arată un raport al Autorităţii de Reglementare a Vaccinurilor din Germania, scrie telegraph.co.uk.

Documentul Institutului Paul Ehrlich explică raţiunea din spatele deciziei ţării de a suspenda vaccinarea cu AstraZeneca, alături de alte 16 ţări, inclusiv Franţa,

Italia şi Spania.

Marţi, Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA) a declarat că nu există „niciun indiciu” că vaccinul ar fi cauzat cheaguri de sânge fatale,

dar va publica concluziile sale complete joi.

Începând cu 15 martie, şapte persoane din Germania suferiseră o tromboză venoasă cerebrală severă, cunoscută sub numele de trombocitopenie,

între patru şi 16 zile de la primirea vaccinului Oxford-AstraZeneca. Trei dintre aceşti oameni au murit de atunci.

Potrivit unei analize statistice efectuate de autoritatea de reglementare, doar o persoană dintre 1,6 milioane ar fi suferit o astfel de problemă.

„Numărul acestor cazuri, apărute după vaccinarea cu vaccinul AstraZeneca, este statistic semnificativ mai mare decât numărul de tromboze venoase cerebrale

care apar în mod normal la populaţia nevaccinată“, se arată în raport.

Tromboza venoasă cerebrală este mult mai rară decât trombozele venoase profunde sau emboliile pulmonare raportate săptămâna trecută de Danemarca, Norvegia

şi Austria. Aceasta poate duce la inflamarea creierului şi hemoragie. Cele şapte persoane – dintre care şase erau femei – aveau vârste cuprinse între 20 şi 50 de ani.

Această problema este de aproximativ trei ori mai frecventă la femei şi este legată de sarcină şi pilula contraceptivă, potrivit cercetărilor efectuate în BMJ.

Săptămâna trecută se părea că problemele apărute erau tromboze obişnuite. Sunt destul de frecvente“, a spus Anke Huckriede, profesor de vaccinologie

la Universitatea din Groningen din Olanda.

În raport, autoritatea de reglementare a vaccinurilor din Germania vorbeşte şi despre eventualitatea unei reacţii la pilulele contraceptive.

Administrarea pilulei contraceptive prezintă un risc mai mare de contractare a trombozei.

Institutul a spus că persoanele care au primit vaccinul AstraZeneca și care se simt din ce în ce mai rău la mai mult de patru zile de la vaccinare – „cu dureri de cap severe și persistente sau sângerări precise pe piele” – ar trebui să solicite imediat asistență medicală.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata