Învățarea limbii române de către minoritățile etnice din R. Moldova, prioritate a sistemului de învăţământ

0 24

Învățarea limbii române în contextul multicultural și multietnic al R. Moldova este o prioritate naţională a sistemului de învăţământ. Subiectul a fost discutat de către ministrul Educației, Igor Șarov, cu studenții Școlii de toamnă „Minorităţile etnice în spaţiul post-sovietic”, desfășurate între 13 și 21 septembrie la Chișinău, ieri, în incinta Casei Guvernului.

Totodată, cei 20 de tineri au avut ocazia să afle mai multe despre politicile statului și acțiunile Ministerului Educației, Culturii și Cercetării în ceea ce privește minoritățile etnice în Republica Moldova.

Igor Șarov, ministrul Educației, Culturii și Cercetării, le-a vorbit acestora despre asigurarea drepturilor minorităților naționale la educaţie în limba maternă: „În acest sens, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării monitorizează crearea rețelelor instituţiilor de învățământ la toate nivelurile; elaborează produsele curriculare pentru instituțiile de învățământ preuniversitare cu instruire în limbile minorităţilor naţionale; asigură formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice și promovează  standardele  internaționale și a celor mai bune practici de educație multilingvă și multiculturală.”

De cealaltă parte, participanții la Școala de toamnă „Minoritățile etnice în spaţiul post-sovietic” n-au ezitat să se intereseze despre acțiunile Guvernului de la Chișinău privind minoritățile din Găgăuzia și Transnistria, cel mai discutat subiect fiind conflictul transnistrean.

Școala de toamnă „Minoritățile etnice în spaţiul post-sovietic” este organizată de către Moldova-Institut Leipzig în colaborare cu Ambasada Republicii Federale Germania în Republica Moldova.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata