Noi oportunităţi pentru producătorii din Republica Moldova

0 47

Producători din Republica Moldova din trei sectoare ale economiei vor putea să-şi promoveze şi să-şi vândă marfa pe piaţa Uniunii Europene prin intermediul Programului „Export Mission”, lansat astăzi, 2 februarie, la Chişinău, de Agenţia de Investiţii. Programul derulează cu suportul Băncii Mondiale.

„Potrivit Biroului Naţional de Statistică, exportul de produse, în 2020, a scăzut cu circa 11, 5 %. Aceasta înseamnă că trebuie să devenim mai pro-activi, mai pregătiţi, să ne ajustăm la noile realităţi, atât prin reconceptualizarea strategiilor de marketing şi promovare, cât şi prin sporirea capacităţii de conectare la e-commerce şi la utilizarea platformelor online”, a menţionat directorul Agenţiei de Investiţii Rodica Verbeniuc, potrivit IPN.

Verbeniuc a venit cu un apel către toţi producătorii din Republica Moldova, care îşi desfăşoară activitatea în unul dintre cele trei sectoare – fructe proaspete şi procesate; electronică, maşini, echipamente şi utilaje; fabricarea mobilei – să depună dosarele pentru concurs.

Potrivit lui Verbeniuc, programul oferă oportunitatea de a spori şi diversifica exporturile, prin identificarea partenerilor relevanţi. Prin concurs, vor fi selectate 30 de companii autohtone din cele trei sectoare amintite. Fiecare companie beneficiară de program va avea posibilitatea să fie implicată în sesiuni B2B, cu parteneri relevanţi de pe pieţe europene. Totodată, prin intermediul acestui program, producătorii autohtoni vor putea participa la diferite târguri şi expoziţii internaţionale.

Condiţiile de participare la program sunt descrise pe site-ul Agenţiei de Investiţii, precum şi pe pagina de Facebook a instituţiei. Tot acolo, companiile vor găsi link de conectare, pentru a completa cererea de participare la concurs. Înscrierea la program este deschisă producătorilor autohtoni până la 12 februarie curent.

Potrivit Rodicăi Verbeniuc, cu suportul tehnic şi financiar al Agenţiei de Investiţii, peste 160 de companii locale au semnat, în trei ani, circa 400 de contracte, generând exporturi în valoare totală de peste 56 mln de euro.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata