Reacția Ministerului Sănătății, după ce câteva țări au anunțat suspendarea vaccinării cu AstraZeneca

0 156

După suspendarea temporară a utilizării vaccinului AstraZeneca în Austria și Danemarca, autoritățile de sănătate din Republica Moldova și specialiștii în imunizare

au declarat că urmăresc continuu rapoartele oficiale și rezultatele monitorizărilor realizate de către instituțiile responsabile de controlul și monitorizarea siguranței

și eficienței vaccinurilor împotriva COVID-19.

„La moment, potrivit constatărilor Comitetului pentru evaluarea riscurilor în materie de farmacovigilență (PRAC)

din cadrul Agenției Europene a Medicamentului (EMA) – „ Informațiile disponibile până în prezent indică faptul că numărul evenimentelor tromboembolice

(formarea cheagurilor de sânge) la persoanele vaccinate cu AstraZeneca, nu este mai mare decât cel observat în rândul populației generale.

Specialiștii în imunizare și autoritățile responsabile de gestionarea campaniei de vaccinare împotriva COVID-19 în Republica Moldova,

urmăresc derularea campaniei de vaccinare și analizează minuțios fiecare eveniment advers post-imunizare”, se arată într-un comunicat al Ministerului Sănătății.

Potrivit informațiilor, în Republica Moldova au fost administrate 9341 doze de vaccin AstraZeneca și au fost înregistrate 303 reacții adverse ușoare,

care nu prezintă niciun pericol pentru viața și sănătatea celor vaccinați.

Vaccinul AstraZeneca este listat spre utilizare de urgență de către Organizația Mondială a Sănătății și utilizat în Marea Britanie, Uniunea Europeană, Australia.

Până în prezent, au fost administrate milioane de doze de vaccin, fiind demonstrată eficacitatea și siguranța lui în rândul populației generale.

Autoritățile de sănătate din Danemarca au anunțat că suspendă, din motive de precauţie şi până la noi ordine,

administrarea vaccinului de la AstraZeneca împotriva COVID-19, din cauza temerilor legate de formarea de cheaguri de sânge la persoane vaccinate.

Austria anunţase luni că a încetat utilizarea unui lot de vaccinuri produse de laboratorul anglo-suedez, după decesul unei infirmiere de 49 de ani

din cauza unor „grave tulburări de coagulare” la câteva zile după primirea vaccinului.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata